Nu judeca o carte dupa coperti

8
1271

De cate ori vi s-a intamplat sa cumparati ceva, indiferent ce, pentru ca v-a placut ambalajul? Si de cate ori vi s-a intamplat ca dupa ce „poleiala” a fost desfacuta, cutia frumoasa, plina de culori si promisiuni, aruncata, produsul ramas sa nu va fie tocmai pe plac. Ati platit si ambalajul acela cand ati cumparat produsul, ati platit si ultimul banut din reclama care v-a influentat, poate, decizia de cumparare.

Mie imi plac culorile, imi plac cutiile, imi plac ambalajele, recunosc. Dar am fost si inselata de ele.

Sunt sigura ca vi s-a intamplat sa cumparati o cutie mare si frumos colorata de praline de ciocolata (acum nu se mai numesc bomboane, suna mult mai elegant praline). Sunt curioasa care a fost expresia de pe fata voastra atunci cand ati descoperit ca in cutia mare de bomboane se afla mai mult plastic decat ciocolata. V-ati simtit cumva increderea inselata? A doua oara ati citit cu mai mare atentie informatia de pe ambalaj?

In acelasi timp, de cate ori nu ati cumparat un produs, tocmai pentru ca ambalajul parca nu era destul de simpatic incat sa va imbie? Si apoi ati aflat, poate, de la altcineva, ca produsul respectiv chiar functioneaza, in ciuda ambalajului lipsit de sarm?

Cand vine vorba de produse cosmetice, parerea mea este ca nu ambalajul, ci continutul conteaza cel mai mult. Conteaza daca produsul isi tine promisiunile, conteaza daca are efectele pe care le vedem scrise pe cutie.

Eu am o lista de produse care m-au dezamagit, insa si produse care m-au uimit.

Printre produsele care m-au dezamagit din punct de vedere al ambalajului se numara trusa Beauty Bag de la Pupa. Ambalajul foarte frumos, insa deloc practic. Casete peste casete, pline de culori frumoase, insa pensulele mele s-au incapatanat sa imprastie pudre sau texturi cremoase peste altele. Sora mea s-a aratat mai incantata, dar poate si pentru ca era primul ei kit complet de farduri de pleoape, combinat cu farduri de obraz, pudre si bronzer, iluminator si rujuri. Despre fondul de ten Ideal Matte de la Estee Lauder nu am decat cuvinte de lauda, in afara ambalajului care „blocheaza” (sau bloca, intre timp l-au schimbat) foarte mult produs in interior.

De cate ori v-ati cumparat vopsea din cauza ca nuanta de pe ambalaj era atat de frumoasa, si totusi urmarind indeaproape instructiunile, culoarea aceea a refuzat sa se arate si pe parul vostru?

Produse care m-au uimit, desi ambalajul este foarte simplu si neatragator, este Glicerina citrica de la Farmec. Tot Farmec are cea mai bine vanduta crema de maini din Romania, crema de maini cu glicerina, ambalajul nefiind deloc impunator. Insa si acesta a suferit un mic face-lift, de curand, poate tocmai pentru ca ne plac ambalajele atat de mult.

Eu pun mare pret si pe cat de practic este ambalajul. Prea mult spatiu care nu face nimic, cutia prea mica sau prea mare, pot sa ma faca sa ma gandesc de doua ori inainte sa achizitionez acel produs. Prefer produsele care au pompita, in general, din considerente de igiena, insa nu le las nici pe cele in borcanele deoparte, daca m-au impresionat, atat timp cat exista metode de a colecta continutul fara sa afectez calitatea lui.

Cand vine vorba de machiaj, prefer trusele cu mai multe nuante de farduri, cel putin de pleoape, pentru ca oricat de mult mi-ar placea o culoare, nu am reusit niciodata sa termin un mono. Imi plac mult trusele care pot fi personalizate in functie de nevoile fiecaruia. Plus ca nu trebuie sa mai dai banii pe ambalaj de mai multe ori, ci cumperi doar refill-ul.

Stiu ca si design-ul unui ambalaj conteaza, nu imi fac iluzii ca Apidermin, desi folosit in continuare de destul de multe persoane, o sa devina produsul cel mai bine vandut in Romania. Insa Laptele Doina rezista pe piata, cu acelasi ambalaj de cand ma stiu. Cele care l-au testat o data, revin la el, pentru ca in ciuda ambalajului simplu, produsul nu le-a dezamagit.

Marile firme de cosmetice se intrec in ambalaje inovative. Truse lucioase sau mate, borduri stralucitoare, cutii mari, din carton de cea mai buna calitate. Ne spunem de multe ori, uitandu-ne la preturi, ca platim si marca, insa nu cumva platim ambalajul, cam nefolositor de multe ori?

Ce ma bucura atunci cand vine vorba de marci spre high-end este ca vad o tendinta crescatoare de folosire a cartonului, in locul plasticului. Macar e biodegradabil intr-o masura mai mare decat plasticul, insa nu stiu cate persoane iau si asta in considerare.

Nu sunt o militanta impatimita a mediului, desi ma gandesc de multe ori cat rau ne facem singuri, insa sunt constienta de faptul ca mai avem de invatat inca, atunci cand vine vorba de protejarea habitatului. Nu pot sa nu ma gandesc cati bani platim in plus, pentru lucruri care chiar nu ne sunt atat de utile, pe care le aruncam apoi, fara sa ne pese. Eu am o mica colectie de cutii de la unturi de corp, scruburi si masti de par, destul de mari, pe care intentionez sa le decorez si sa le fac cutiute de bijuterii sau de mici nimicuri. ( Poate o sa fac si un mic tutorial, cred ca multe fete ar fi incantate sa-si transforme cutiile in obiecte decorative, chic)

Cat conteaza pentru voi ambalajul unui produs in decizia de achizitionare? Va atrag mai mult ambalajele complicate, decat cele simple? Care sunt produsele pe care le-ati achizitionat dintr-o pornire de moment, pe baza ambalajului, ca apoi sa va dezamageasca? Si care sunt produsele care v-au impresionat, in ciuda ambalajului neimpresionant?

8 COMENTARII

  1. Mie fardurile Pupa mi s-au parut dezastruoase! Se faramau imediat si pareau prafoase… Cel putin acum 4 ani cand am primit o astfel de trusa de la mama.Ma rog,in viziunea ei,era un produs bun,vorba aia facut in Italia :))

    Mirela nu e intotdauna o regula universal valabila,desi e un sambure de adevar in afirmatia ta!

  2. Io cu fardurile si alte cosmetice nu le am, dar la alte produse recunosc ca mi s-a intamplat uneori sa cumpar pentru ca amblajul si prezentarea erau atragatoare. Apoi a urmat dezamagirea continutului. Asa ca ai dreptate „Nu judeca o carte dupa coperti”!

  3. Daca in cazul cartilor, coperta nu are relevanta, pentru ca autorul este unul, iar editura care se ocupa de imagine este alta, in cazul cosmeticelor este altceva – calitatea produselor si a ambalajelor este asigurata de aceeasi mare firma.
    Eu tin cont si de ambalaj – adica nu in sensul ca trebuie sa fie neaparat luxos, extraordinar, dar sa fie ingrijit, sa-mi induca ideea ca este un produs destinat frumusetii – de exemplu glicerina citrica de la Farmec nu-mi induce ideea asta, oricat as vrea – creierul meu refuza sa creada ca nu este o sticluta de Hellas ieftin.
    Folosesc si unt de cacao, de shea, uleiuri esentiale, dar amestecurile pe care le fac le pun in recipiente atragatoare, tocmai pentru a-mi creea impresia de produs destinat frumusetii.

    • Draga Clarra, inteleg total ce vrei sa spui, fiind relativ o persoana creativa, imi place sa vad ambalaje frumoase. Insa uite ca se mai ascund si comori in ambalaje anoste si dezamagiri in poleiala scumpa.

Comentează și tu! Spune-ți părerea.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.