La Cascade în Sinaia

1953

La mijloc de octombrie am plecat cu copii până la Sinaia. Nu sunt cel mai mare fan al acestui oraș și nu eram sigură cât de multe vom face pe acolo, așa că nu am plecat în mini vacanța noastră cu foarte mult entuziasm. Călătorim mult cu trenul așa nici de această dată nu am făcut excepție de la regulă. Cu bagaje puține am plecat să explorăm muntele în miez de toamnă.

Contrar opiniei ignoranților (și aici mă refer la mine), în Sinaia sunt câteva chestii drăguțe de făcut. Am mers cu telecabina și am fi mers și cu telegondola….dacă ar fi fost în funcțiune, am mers la Stâna Regală (merită drumul până acolo cu varf și îndesat), am vizitat Castelul Peleș, la care nu am mai fost de când eram copil, am fost la Cazinoul Sinaia și încă multe altele. Dar nu despre asta vreau să vă vorbesc…

la-cascade-in-sinaia-beautybyjules-ro-3

De departe cea mai importantă vizită pe care am făcut-o cât am fost în Sinaia a fost vizita la restaurantul La Cascade. Cocoțat pe drumul ce duce spre Peleș, restauranul La Cascade stă pitulat la un capăt de stradă serpuită. Ușor de ajuns din strada principală chiar dacă mergi pe jos. Noi ne-am lăsat îndrumați de GPS și nu am avut nicio problemă.

Ne-am dus cu gândul să mâncăm un desert, dar, pentru că deja era ora două și noi ne întorceam de la Peleș (drum pe care l-am făcut în totalitate pe jos), ne-am gândit să mâncăm de prânz. Restaurantul este superb, o combinație foarte reușită de nou cu vechi dublată de o atmosferă rustică perfectă. Osptalitatea angajaților te face să uiți că ești într-un restaurant și să crezi mai degrabă că ai ajuns acasă la un prieten vechi.

la-cascade-in-sinaia-beautybyjules-ro

Și încă nu am ajuns la partea cea mai bună: mâncarea. Am mai povestit de multe ori cât de fani mâncare sunt copiii mei. Au câteva feluri preferate și asta este tot ce mănâncă. Dar ca să înțelegeți pe deplin contextul trebuie să adaug că înainte de a pleca la Sinaia am gătit (doar pentru mine, evident) varză călită cu costiță. Costița am rumenit-o puțin înainte și, minune, fetița mea a vrut să guste.

Pentru că i-a plăcut gustul de costiță afumată, când a văzut în meniul de la restaurantul La Cascade ”coaste” s-a decis pe loc, crezând că sunt ca cele de acasă. Băiețelul meu, fan paste, a ales un fel de paste mult prea sofisticat să îi țin minte numele. Ceva cu sos alb și legume. Eu nu am ratat gulașul care, după cum bine știți deja, se află foarte sus pe lista preferințelor mele.

beautybyjules-ro-la-cascadein-sinaia

Când a venit mâncarea fetița mea mai avea puțin și făcea infarct. Și eu odată cu ea. O porție uriașă de coaste slow cooked însoțite de cartofi prăjiți aburinzi. Era efectiv o porție gigantică pregătită parcă pentru o familie întreagă. Și ea este o balerină firavă și drăguță, deci vă imaginați cum arata cu porția uriașă de coaste în fața ei. Cu îndoială în suflet, mai ales că nu erau cum își imaginase ea, le-a gustat. Niciodată nu am văzut-o să mănânce ceva cu atâta poftă. Niciodată nu am auzit-o să povestească oamenilor despre cât de bune sunt coastele de la La Cascade. Și nicioadată nu am auzit-o spunând că vrea să meargă undeva doar ca să mănânce ceva anume.

Priveam uimită la ea cum înfulecă și aprobă și cu mâinile și cu gura și cu ochii. Mă uitam și nu îmi venea să cred că acest copil care dă gata coastele din farfurie este același cu care am plecat la drum și care îmi spune cu ochii în lacrimi să îi tai coaja barbară de la pâine că nu o poate mesteca. Nu îmi venea să cred că balerina mea care mănâncă trei feluri de mâncare mari și late înfulecă acum de parcă nu ar mai exista ziua de mâine.

Nu mai are rost să vă spun că și gulașul și pastele au fost delicioase. Și cred că este inutil să vă spun că am reușit cu greu în trei să dăm gata porția gigantică de coaste. Am plecat de acolo cu niște burți rotunde și o pofta de somn de nu am cuvinte să vă povestesc. Singura parte negativă este faptul că al meu copil mai vrea coaste și mama lui nu gătește suficient de bine pentru așa un festin. Am așa o senzație că în curând vom mai face un drum până la Sinaia doar ca să mâncăm….ceea ce vă doresc și vouă 🙂

Z

2 COMMENTS

1. wow….ce fain si ma bucur pt tine,ca mama si pt bucuria copiilor de-a manca:))
    daca stiam despre acest loc martea trecuta cand am mers eu la sinaia,tare as fi mers si eu pt o portie de costite,ori gulas(care-mi place si mie mult) sau paste(pe care le ador in -aproape-orice forma si combinatie:).
    dar stiam un loc fain si eu(autoservire,nu restaurant,dar super chic,clean si cu preturi super decente)cu mancare buna-buna,undeva la un sens giratoriu,pe colt ,Mihaela se numeste si daca mai mergi in Sinaia,du-te si acolo si crede-ma ca-ti va placea mult,au o supa buna (cu taietei) si lasagna si multe altele,cat despre prajituri nici nu mai vb.
    si ca tot a venit vb,poti sa ne zici cam care sunt preturile acelor feluri de mancare???

• Uite, chiar am sa merg sa incerc locul recomandat de tine 🙂 Preturile sunt decente, coastele au costat in jur de 30 de lei si portia era aboslut gigantica. Nu mai tin minte gulasul dar in jur de 12 lei parca si pastele pana in 20. Mie preturile mi s-au parut foarte ok, mai ales ca serviciile sunt ultra 🙂

Comentează și tu! Spune-ți părerea.