Tu cum ai grija de inima ta?

16
2717

Aș vrea să stați câteva minute să vă gândiți la inima voastră. Timp de 2-3 minute, gândiți-vă dacă aveți vreo rudă sau o persoană care vă este dragă, cu probleme de inimă.

Ați găsit cel puțin una, nu-i așa? Incidența bolilor cardiovasculare la persoanele tinere a crescut mult, în ultimii ani. Auzim de cazuri de infarcturi sau preinfarcturi la 30-40 de ani, pentru că…aici ne-a adus viața, civilizația, dezvoltarea continuă.

Vă spuneam în primul articol din serie că cel mai mult mi-este teamă de o cădere nervoasă. Ei bine, următoarea frică pe lista mea, atunci când vine vorba de sănătate, se leagă de inimă. Surioara mea s-a născut cu un defect, inima ei nu a fost niciodată perfectă, așa că întreaga copilărie a crescut cu ideea de a fi ferită de șocuri emoționale.

Cred că fiecare familie are cel puțin un caz de boli de inimă și în fiecare dintre noi, ascunsă, stă teama că și noi am putea dezvolta o asemenea boală. Ei bine, putem preveni bolile cardiovasculare, trebuie doar să avem grijă la ceea ce mâncăm!

O dietă bogată în pește și săracă în sodiu ne poate ajuta să prevenim bolile de inimă, prevenind acumularea grăsimilor pe pereții aortei – principala arteră, ce pleacă de la inimă.  Consumul constant de ulei de pește are efecte benefice asupra acumulării de colesterol, chiar și atunci când avem o dietă bogată în grăsimi. Omega 3 reușește să întărească mușchii inimii, scăzând riscul unui atac de cord fatal.

Mai multe informații puteți afla din filmulețul de mai jos:

 Având în vedere ritmul meu absolut haotic de viață, șocurile prin care am trecut la începutul anului și posibilitatea de a dezvolta o boală de inimă, din cauza moștenirii genetice, ar trebui să am  grijă de inima mea cât mai mult. Am renunțat de mult la grăsimi, fac tot posibilul să reduc consumul de cafea, nu mai fumez tigări normale, ci folosesc țigara electronică, iau suplimente alimentare, pentru a-mi echilibra dieta.

De săptămâna aceasta am început să consum capsule de Omega 3, cu ulei pur de pește. Câte două capsule pe zi, una de dimineață și una spre după-amiază. Deși este devreme să mă pronunț, pot să spun că parcă am mai multă energie și în același timp, reușesc să îmi îndeplinesc sarcinile zilnice cu ceva mai mare ușurință, fără să mă enervez când ceva nu iese cum trebuie. Mă odihnesc mai bine și zâmbesc mai mult.

Pentru a continua seria de întrebări, iat-o pe cea de astăzi. Voi cum aveți grijă de inima voastră?

Cele mai interesante răspunsuri, la articolele despre Omega 3, vor avea șansa de a câștiga un tutu bleu ciel, pentru o stare de spirit cât mai zen.

16 COMENTARII

  1. Cred ca cea mai importanta e alimentatia, nu mananc grasimi, mananc peste, seminte, in general cat mai diversificat. Apoi miscarea, si fitness, si aerobic. La fel de important e sa te inconjori de oameni calmi care sa-ti creeze un climat sanatos, fara socuri si nervi si stress

    • Ah, Alina, daca gasesti reteta pentru a te inconjura numai de oameni calmi, te rog sa mi-o comunici si mie. :)) Cred ca lumea ar fi un loc mult mai frumos, daca am invata sa reactionam calm, cald, placut, nu la primul impuls.

  2. Eu nu sunt un exemplu de urmat:)))
    Am probleme cu inima, beau cafea, mananc grasimi….dar nu foarte multe si nu iau pastile pentru inima.
    Aceasta parte a mea am cam neglijat-o , insa pana acum nu mi-a pus foarte mari probleme. Un mic preinfarct si cateva atacuri de panica nu au impiedicat-o , slava cerului, sa functioneze.
    Asta nu inseamna ca trebuie sa faceti ca mine, ci sa va mobilizati , sa faceti control periodic si sa incercati sa va echilibrati atat alimentatia cat si modul d viata.

    • Ar trebui sa ai mai mare grija de inima ta. Daca nu pentru tine, pentru toti cei din jurul tau, care nu iti vor decat binele.
      Ma bucur de faptul ca realizezi ca esti un exemplu nu prea bun si sper sa iti revizuiesti atitudinea 🙂
      Hai sa avem impreuna grija de sanatatea noastra. Eu promit ca ma duc sa-mi fac analizele saptamana aceasta. Tu?

  3. Ar fi important daca ai stii cum stai cu tensiunea arteriala… pe perioada lunga. Daca de obicei (si in mod natural) e mai ridicata decat normal, atunci intr-adevar consumul de cafea nu e o idee buna. Altfel, cafeaua e foarte sanatoasa (in cantitati mici evident). Ma refer binenteles la cafeaua naturala, nu bombele chimice care le gasim peste tot…

    Pentru prevenirea bolilor cardiace, sunt cateva masuri care le aplic si eu:

    – am cat-de-cat grija de alimentatie. Grasimi putine si multe fructe/legume naturale. Am acasa gradina. Vara pot foarte usor sa ma duc acolo si sa-mi iau rosii, castraveti, cartofi, ardei si multe altele. 100 % naturale. Si asta stiu sigur. Ca rosiile care le gasesc in supermarket nu stiu cum au fost cultivate.

    – caloriile trebuie arse. Timp de milioane de ani, oamenii nu prea aveau ce manca. Dar in ultimul secol avem mancare din abundenta cu care mama natura (mai exact corpul nostru) nu e prea obisnuita. Deci aproape toata lumea mananca mult mai multe calorii decat consuma. Atata vreme cat nu uitati de sala de forta/fitness, va fi ok.

    – Nu uita sa-ti dedici timp si tie. Ritmul absolut infernal in care se desfasoara tot in ziua de azi poate lasa „cicatrici” urate. Creierul nu a fost construit sa reziste cantitatii foarte mari de stres si cantitatii mici de somn la care il supunem. Si uite asa se pot dezvolta boli care, aparent, nu au nici o legatura cu stresul. Dar au… pentru ca orice boala este in primul rand mentala. Fa o pauza cateodata. De 2 ori pe saptamana, pur si simplu opreste-te din ce faci si… nu fa nimic. Intinde-te pe canapea si goleste-ti mintea. Nu te mai gandi la absolut nimic. Sau fa ceva ce iti place, dar care nu necesita efort sau concentrare. Exemplu: plimbarile. Personal, le prefer seara tarziu.

    – Iesi in natura cateodata. Cand eram copil, mereu mergeam la o margine de padure si faceam un mic picnic. Aerul care nu e incarcat de noxele masinilor, de zgomotul traficului, umezeala foarte placuta, lipsa asfaltului si cantecul pasarilor o sa iti incarce bateriile foarte bine si o sa-ti elimine din stres (care e un factor important al dezvoltarii multor boli). Da, traiesc intr-un oras destul de mare (Cluj) si imi place ritmul vietii de aici. Dar toti avem nevoie de o pauza cateodata… e sanatoasa.

    PS: Recomand ca urmatorul articol sa fie legat de sanatatea ochilor. Mai mult de jumatate din planeta poarta ochelari…

    • Dragul meu, comentezi rar, dar intotdeauna comentariile tale ma fac sa ma simt extraordinar de bine. Faptul ca un baiat imi citeste blogul si imi face sugestii ma bucura nespus. Iti multumesc mult pentru comentariul tau si pentru toate informatiile pe care ni le-ai impartasit.
      Eu, recunosc, am o problema cu alocarea timpului pentru mine, cred tot timpul ca…mai e timp.
      Desi eu nu am probleme mari cu ochii, ai dreptate, multe persoane in jurul nostru au si ar trebui sa vorbesc si despre cum avem grija de ochii nostri. O sa ma documentez si promit sa apara un articol si despre cum avem grija de ochii nostri.

    • Foarte bine ca incerci sa consumi cat mai multe fructe. In general, se recomanda fructele locale si de sezon. Abia astept sa mananc portocale, parca vara nu au acelasi gust!

  4. Buna! Hmm cum am eu grija de inima mea?? Incerc sa nu ma indragostesc prea des!! [glumesc :D]. Fac sport, macar de 2 ori pe saptamana.. O data la scoala si o data cand am putin timp liber.. Pe langa asta incerc sa nu mananc prajeli, chiar daca mama mea face niste mancaruri delicioasee! De asemenea, incerc sa fiu mai calma, mai intelegatoare.. Sa nu izbucnesc la fiecare problema..

    • As da orice sa am timp sa fac sport. Miscare, in general, fac, merg pe jos destul de mult, dar nu stiu cat de …sport este. Mi-ar placea sa pot sa-mi ofer 2 ore de sport, pe saptamana, macar pentru a imi goli mintea de tot-tot. Vara ies cu bicla, dar pe vremea asta, deja nu mai imi vine, este prea frig.
      Ah, de-am incerca cu totii sa fim mai intelegatori, am trai intr-o lume mai buna!

  5. Nu obisnuiam sa am grija de inima mea, desi am cazuri in familie, pe linie materna (bunicul meu a murit in urma unui infarct, dupa ani la randul in care a avut probleme cardiace, iar mama mea este si ea cardiaca). Am redus consumul de tutun, in ideea de a-l elimina de tot, am de gand sa-mi achizitionez o rasnita pentru a nu-mi mai intoxica trupul cu bombele chimice existente pe piata (cum zicea cineva mai sus)- de renuntat la cafea n-am de gand, deoarece beau doar banala ceasca de dimineata si nu am probleme cu tensiunea-, de cateva luni merg regulat la sala si am de gand sa consum mai mult peste si, de asemenea, vreau sa iau si suplimentele cu ulei de peste.

Comentează și tu! Spune-ți părerea.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.